Prierez histórie spoločnosti SWIFT Group LTD 

1964 - Ken Smith zostavil svoj prvý karavan, pomenovaný Ten, v priestoroch v Hedon Road v meste Hull, s partnerom Kenom Day a predával model za približne 335€.

Koncom roka 1964 Ken Smith vyplatil svojho partnera a podniká už sám so svojou manželkou Joan, ktorá uviedla ďalšie dva modely - Clubman a Valken

1966 - Spoločnosť Swift, ktorá má prevádzku stále v pôvodných priestoroch v Hedon Road, zamestnáva 8 osôb a známa rada "ette" uviedla ďalšie dva modely Alouette a Silhouette.

1967 - Teraz spoločnosť Swift produkuje už päť modelov a exportuje do západného Nemecka a Dánska. 

1968 - 1969 - Spoločnosť začína byť hlavným hráčom tým, že sa prvý krát predstaví na výstave Earls Court Caravan Show. Vrytým podpisom do predných okien, ktorý sa stáva pre ďalšie desaťročie synonymom pre modely Swift, poskytuje náhľad toho, ako spoločnosť získa reputáciu inovácii produktov. Spustením rady Rapide sa stáva spoločnosť Swift pridanou hodnotou pre peňažný trh.

1969 - Koncom šesťdesiatych rokov má Swift 50 zamestnancov, produkuje okolo 400 kusov karavanov za rok a továreň sa pýši rozlohou 10 000 štvorcových metrov. 

1970 - Spoločnosť Swift nastavila nový trend s dvojfarebným exteriérom v bledo zelenej a bielej farbe, rozširuje výrobu na šesť modelov a má v Spojenom kráľovstve viac ako 30 predajni. Spoločnosť sa presťahovala do nového areálu v Dunswell Road v Cottinghamu, čo bolo miesto hlavného vzostupu pre ďalšie štyri desaťročia, továreň má rozlohu 15 000 štvorcových metrov.

1971 - Majitelia karavanov Swift sa spolu spájajú a tvoria Swift Owners Club. Pripojí sa viac ako 40 vlastníkov a prvý Owners Rally sa koná v Alton Towers. Swift Owners Club zostáva jedným z najstarších a najaktívnejších klubov svojho druhu. 

1972 - Ku karavanom sa pripočítava DPH a navzdory náročným ekonomickým podmienkam sa i tak Swift teší jednej zo svojich najúspešnejších výstav Earls Court Caravan. Pár dní po výstave náhle a tragicky umiera zakladateľ Ken Smith a necháva svoju manželku Joan a syna Petra, aby pokračovali v úspešnom príbehu spoločnosti Swift. 

1973 - Swift vstúpil do britskej Caravan Road Rally a s Petrom Smithom u kormidla "Triumph 2000 Estate a Swift Silhouette" nastaví štandard; začína závod konkurenčných a zlomových udalostí, ktoré dokazujú, u produktov Swift, ich kvalitu, výkon a spôsobilosť riadenia na ceste, ktoré do dnes zostávajú. 

1976 - Swift pohne trhom spustením novej luxusnej rady Corniche, čo je názov, ktorý zostane v popredí inovovaného designu na mnoho ďalších rokov. 

1977 - 1979 - Stratégia spoločnosti Swift na stredných až vyšších trhoch dokazuje, že recesia prerazila. Na konci dekády Swift posilní výrobu na približne 1500 karavanov ročne, so 140 zamestnancami a s cenami pohybujúcimi sa do 2400€ u rady "Minuette" a až do 3600€ u rady "Corniche". 

1980 - 1983 - SWIFT sa stáva prvou spoločnosťou, ktorá aplikuje zásadné zmeny v dizajne a začína aplikovať viac vedeckých a technických poznatkov pri vývoji svojich produktov. Testovanie aerodynamiky vo veternom tunely, počítačové modely a rozsiahle testovanie na cestách vedie k vybudovaniu testovacieho areálu v Cottinghamu. Zvýšený dopyt vedie k ďalšiemu rozšíreniu továrne na 7432 štvorcových metrov.

1985 - Perióda veľkého rozširovania skupiny. Vlastné oddelenie výroby sklolaminátu GRP (Glass Reinforced Plastic) robí zo SWIFTU jediného výrobcu s vlastnou výrobou sklolaminátu čo vedie k revolúcii v dizajne karavanov. 

Spoločnosť navrhuje svoj prvý prototyp obytného automobilu a uvádza ho na trh ako Kon-tiki ,ktorý je okamžitým úspechom nie len v Anglicku, ale tiež vo Švédsku a Dánsku.

1984 - 1985 - V tejto dobe SWIFT preberá prepravná spoločnosť Burstwick Transport. Táto akvizícia dáva spoločnosti úplnú kontrolu nad celým výrobným procesom vrátane distribúcie k dealerom. V tomto je SWIFT opäť prvý.

Vytvára sa nová rada karavanov Challenger, ktorá predstavuje výrazný skok v dizajne.

1986 - 1988 - Rebríček Corniche stanovuje nové priemyselné štandardy tým, že sa stane prvým karavanom na prehliadku, ktorý má plné jednodielne lišty GRP pre prednú skriňu, strechu a zadný panel. Členstvo v Swift Owners Clubu dosahuje maximálnu výšku 1 000 a produkcia dosahuje výšku 2500. Dvojnápravová rada Challenger s vykurovaným vzduchom a voliteľnou klimatizáciou sa stáva najväčším a najluxusnejším moderným vozidlom, opäť stanovujúcim nové priemyselné štandardy. 

1989 - SWIFT preberá výrobcu luxusných karavanov Cotswold Coachcraft.

SWIFT zakončuje rok ako dvojka v produkcii karavanov. Ročne vyrába 5 000 karavanov s 500 zamestnancami na ploche 20 000 štvorcových metrov.

1990 - Je zakúpený ďalší areál v Dunswell Road, do ktorého spoločnosť investuje značné čiastky v priebehu celých deväťdesiatich rokov. Vďaka týmto investícia sa získava jedna z najmodernejších továrni v celej Európe. V továrni je najmodernejšie technické vybavenie, špecializované oddelenie pre výrobu jednotlivých dielov a najnovší CAD programové vybavenie pre návrh nových modelov.

1991 - Nová rada Cotswold Celeste range je uvedená na trh veľmi luxusných karavanov a pod značkou SWIFT je opäť zavedená rada Rapide ako jedna z lacnejších variant.

Predaj obytných automobilov pokračuje v raste s rozšírenou radou Kon-tiki a modelom Capri ako jedným z cenovo dostupných modelov.

Všetky produkty sú testované v prevádzke za simulácie vysokej rýchlosti, kontroly stability, bŕzd, pneumatík, tlmičov a pod týmito testami simulujú nájazd cca 45 000 km pred uvedením akéhokoľvek komponentu do výroby.

1992 - SWIFT prekonáva ďalší rekord v rýchlosti a odolnosti s riaditeľom Petrom Smithom. Team troch šoférov v priebehu 24 hodín dosiahol priemernú rýchlost 160km/h zo súpravou Opel + Swift Rapide a najazdili 3500km.

Tento rok spoločnosť kupuje značku ABBEY Caravans a výrobu presúva do Cottinghamu.

Video výroby karavanov SWIFT

1993 - 1994 - SWIFT zvýšil svoj export zavedením novej rady určenej priamo pre kontinentálnu Európu pod označením Euroland v Holandsku. Táto rada pripravila dobrý základ pre budúci vzostup exportu na európsky trh.

Divízia výroby obytných aut vyvinula vlastnú dodávkovú zostavu Carrera

V roku 1994 kúpila firma konkurenčnú spoločnosť Sprite Leisure Group a prevzala výrobu značiek Sprite, Eccles, Elite a Europa čím získala podiel na anglickom trhu cca 30%.

1995 - SWIFT sa stáva najväčším výrobcom obytných automobilov v Anglicku.

Tento rok SWIFT tiež umožňuje väčším dealerom vytvárať vlastnú edíciu s vlastným čalúnením, polepy a individuálnou výbavou ako prvá spoločnosť v odvetí.

Prvýkrát zavedená predlžená záruka 3/5 rokov.

1996 - 1998 - SWIFt kupuje značku luxusných karavanov Bessacar a opäť presúva výrobu.

Prebieha investícia vo výške 3 900 000€ do počítačom riadených strojov, IT a automatizácie výroby, ktorá vedie ku zvýšeniu produkcie.

Swift ako prvý z anglických výrobcov karavanov spúšťa svoju internetovú stránku www.swiftgroup.co.uk.

1999 - Challenger 500SE, prvý anglický karavan s pevnou posteľou. SWIFT Group sa stáva najväčšou skupinou na anglickom trhu obytných prívesov a automobilov. 

2000 - 2003 - Rada Charisma nahradzuje Classic a predstavuje optimálnu kombináciu výbavy a ceny. Spoločnosť ABI ukončuje svoju výrobu karavanov a SWIFT kupuje ich značky Ace, Award, Monza, Manhattan a Brooklyn do svojej stajne spoločne s novými dealermi. 

2004 - SWIFT začína s výrobou mobilheimov pre ktoré stavia novú továreň vedla svojej existujúcej.

2005 - 2006 - Začína stavba novej výrobnej haly s plochou 11 700 štvorcových metrov.  Vo svojom areály. S investíciou cez 9,5mil.€ sa stáva najmodernejšia svojho druhu v Europe.

Začínajúce recesie vedú ku znovu-spustenia výroby lacnejších karavanov pod značkou Sprite.

2007 - Swift kupuje Autocruise obytné vozidlá v South Yorkshire spoločne s celou továrňou v Mexborough.

2008 - 2009 - Koncom dekády sa plne prejavuje sila recesie a SWIFT sa zameriava na svoje hlavné značky tak, aby bol schopný produkovať karavany s najlepším možným pomerom výbavy a ceny.

2010 - Všetky karavany spoločnosti získavajú izoláciu Grade 3 Classification, ktorá im umožňuje bezproblémový prevádzku až do -15°C.

2011 - Obytné prívesy SWIFT a Sterling v strednej a vyššej triede dostavajú nové laminátové diely v aerodynamickom prevedení s novým strešným oknom v prednom ohybu tzv. SunRoof. Opäť prvý na trhu.

Do roku 2014 majú toto okno všetky karavany skupiny. Táto novinka bola natoľko očakávaná, že sa na web prihlásilo 110 000 uživatelov, aby si túto novinku prezreli.

2012 - Swift TV, vlastná webová televízia bola spustená

Všetky karavany skupiny splňajú ako prvý z anglických výrobcov všetky požiadavky europskej komisie pre registráciu vozidiel na celom europskom trhu.

SWIFT zavádza novú bezdrevovú konštrukciu karavanov pod názvom SMART.

2014 - SWIFT oslavuje svoje päťdesiate výročie zavedením vylepšenej konštrukcie SMART s označením SMART HT a investuje miliony libier do modernizácie výroby s použitím nových materiálov.

Zvyšuje sa percento obratu z exportu a firma teraz vyváža produkty do krajín ako Holandsko, Dánsko, Nemecko, Česká republika, Rakúsko, Belgicko, Austrália, Nový Zéland či Francúzsko.

Pozrite si krátke video s výroby karavanov SWIFT